När det kommer till kommunikation är det många som först säger att det är ordet som väger tyngre än vad en bild gör. Men när man ser på print så hävdar majoriteten att ingen läser utan att man bara ser på bilderna. Så, hur ska man tänka? Kanske att både text och bild kompletterer varandra. Så är det i alla fall när de stora byråerna vinner priser. Då handlar det om att bild och text ska skapa en helhet och förmedla rätt känsla. Här får ni några exempel på när det blir så bra som man tänkt sig.
Att förstå vikten av en bra bild eller text
Oavsett om det handlar om ett företagsfoto, en ny webbsajt eller om det är för en print så gäller det att lägga mycket kärlek bakom tankarna när det kommer till vilka bilder man ska använda. För det är då som magi kan uppstå. Man måste tänka i banor kring vad som är syftet med bilden eller bilderna samt vem det är som ska se dem, alltså vem målgruppen som man riktar sig till är. Samma sak gäller med det skrivna ordet. Många tror att de bara är att skriva rakt upp och ner. Men så är det inte, och genom att tänka så, så mister man otroligt många viktiga affärer och möjligheter till att utvecklas. Här gäller det att ställa sig frågan hur viktigt man tycker det är med text och bild för att lyfta fram sitt företag på bästa sätt. Svaret på den frågan borde vara ett självklart ja!