Även en digital byrå behöver analog marknadsföring

Man skulle kunna tro att all marknadsföring kan skötas digitalt idag. Men så är det inte. Även ett företag som är verksamt inom den digitala sfären behöver marknadsföringsmaterial som pennor och profilkläder. Användningsområdena för denna typ av artiklar är många.

En artikel som fungerar bra för att marknadsföra ett företag är fleecetröjor med tryck. Många som är aktiva i IT-branschen kanske framför allt förknippar fleece med Jonas Birgersson, mannen bakom Framfab. Detta företag förknippas med den stora IT-bubblan i början av millenniet.

En fleecetröja är dock ett bra och mångsidigt plagg, som är lika användbart i stan som i vildmarken. Den tar liten plats, torkar snabbt, värmer och andas. Den är helt enkelt användbar i alla väder. Sätter man sin logotyp på en fleecetröja kan man vara säker på att den kommer att synas i alla sammanhang, från scoutläger till golfrundor.

Löpare i matchande kläder

Profilkläder och sport

Det har blivit allt mer populärt att delta med lag från arbetsplatser i olika idrottsevenemang. Ett bra exempel är Bellmanstafetten, som hålls vid Ekhagen i Stockholm i augusti varje år. Den lockar lag från stora delar av landet, men det finns liknande tävlingar på många andra orter.

En tävling av detta slag är ett utmärkt tillfälle att marknadsföra företaget. Beställ t-shirts med företagets logga, och en snärtig slogan som sammanfattar vad ni kan erbjuda era kunder. I dessa dagar är många företag, myndigheter och organisationer nyfikna på marknadsföring och kommunikation i sociala medier, samt på hur man ska nå ut med sitt budskap till smartphoneanvändare.

Satsa på t-shirts av bra kvalitet, i funktionsmaterial. Detta kommer att påverka lagets prestation till det bättre. Utforma ett budskap efter vad ni har att erbjuda, beställ bra löpartröjor med denna slogan på ryggen, och anmäl er till så många tävlingar som möjligt. Att bli omsprungen av någon med ett sådant budskap på ryggen gör att det fastnar, och förhoppningsvis resulterar det i fler kunder. Var även beredd på att någon kan komma fram efter loppet för att fråga hur ni arbetar, och vilka tjänster ni kan erbjuda.

Om vädret är dåligt när det är dags för tävlingen kan även fleecetröjor komma till användning.